Camido V

Publicerad 2013-01-06 13:49:00 i Hästar,

Tänkte presentera Calle här för er. I första inlägget så blev det ju bara en snabb presentation. Men jag började rida honom den 15 april 2012. Det var inte första gången jag red honom, hade ridit honom kanske 3-4 gånger året innan de eller så. Men det var den 15 april som jag och Johanna bestämde att jag skulle börja rida honom. Red honom barbacka då och övertalade min rädsla att galoppera, höll på att glida av eftersom jag va van vid ponnytrav och små ponnygaloppsteg. Men jag lärde mig att sitta på honom bra. Denna sommaren så red jag Calle väldigt mycket. Ett av mina mål var att jag skulle klara att rida ut på honom och ha kontroll. Och det klarade jag, nu är det nemas problemas att rida ut på honom. Han är jättesnäll att rida, visst ibland hittar han på lite bus men det gör alla! Jag lärde känna Calle denna sommaren och det är jag verkligen riktigt glad för :D Vi har haft så sjukt kul och jag är jätteglad över att Johanna gjorde så att jag började rida Calle. Va litet sådär halvrädd i början men Johanna puschade mig hela tiden. Den 15 denna månaden har jag ridit Calle i 9 månader. Det är sjukt hur fort tiden har gått, men jag har haft sjukt kul. Vi har till och med hoppat 1 meter i höstas. Jag älskar verkligen Calle. Han är underbarast om man bara lär känna honom. Detta inlägget skrevs bara av mig Ida. Lite bilder på Calle kommer nu!
 

Kommentarer

Postat av: lisse

Publicerad 2013-01-06 17:15:58

Åh vilken fin häst! Jätte härlig färg!

Kika gärna in på min blogg!

Svar: Tack detsamma! Vad kull att höra! :D
fin blogg!
Ida & Ebba

Postat av: Carro

Publicerad 2013-01-06 18:01:43

Jättemånga barn från ridskolan som läser våran blogg tar våra bilder och använder överallt utan att fråga/skriva att det är våran bild, vilket vi är trötta på nu.. Tack! :)

Svar: Okej! :)
Ida & Ebba

Postat av: moa e

Publicerad 2013-01-06 19:33:27

Va gärna med och tävla om veckans blogg, utser vinnare nästa söndag! http://teambracke.blogg.se/2013/january/veckans-blogg.html#comment
ha det bra! :)

Postat av: Moah Svantemark ♥

Publicerad 2013-01-06 20:24:54

Om du fick uppleva någonting från 2012 igen, vad skulle det vara då?
http://moahsvantemark.blogg.se/2013/january/en-fraga.html#comment

Tacksam för svar! Ha en bra kväll :)

Svar: Bra fråga! Finns ju mycket kul!
Ida & Ebba

Postat av: AmandaB

Publicerad 2013-01-06 20:40:59

Allt bra idag? :D Bloglovin' byte?

MVH AmandaB

Svar: Tyvärr, vi har inte bloglovin! :/kram.
Ida & Ebba

Postat av: My Törnqvist

Publicerad 2013-01-07 01:04:25

http://mytrnqvist.blogg.se/2013/january/vinn-ett-valfritt-iphone-skal-fran-fyndiqse-mytrnqvistbloggse.html#comment var gärna med i min tävling om att vinna ett valfritt iphone-skal från fyndiq.se , finns sjukt snygga skal där på ex one direction, justin bieber och massor andra coola. Delta gärna! Puss <3

Postat av: Lokbrá frá Hárlaugsstödum

Publicerad 2013-01-07 01:08:52

Heej :)
Kikar in och önskar dig en bra start på nya veckan^^

Sen tänkte jag bara fråga dig om du kanske vill slänga in en liten titt på min nystartade islandshästblogg.

Kram och godnatt! ;D

Postat av: stina och hanna

Publicerad 2013-01-07 14:26:18

super fin blogg! kika gärna in här http://stinahannaa.blogg.se/ och skriv en kommentar!
kram!!!

Postat av: Isabelle Johansson

Publicerad 2013-01-13 17:44:43

Vilken fin häst!! :) hahahaha den första bilden är ju för snygg haha menar roligt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida & Ebba

Hej vi är 2 tjejer som heter Ida och Ebba. Vi är 12 år och kommer skriva om tankar, åsikter, mode och vårt intresse hästar. Det kommer också komma upp lite tävlingar. Hoppas ni gillar bloggen, ha det bra! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela