Kontakt med sin häst!

Publicerad 2013-01-14 12:24:00 i Hästar,

Detta inlägget skriver bara jag Ida också, för aah ni kommer fatta!
Det är helt sjukt vilken bra kontakt man kan få med sin häst. Att lära känna den utan och innan. Att man litar på varandra. Jag har sån sjukt bra kontakt med Siesta Jag har ju ridit henne i snart 2 år, eller aah jag rider ju inte henne så mycket längre. Men i somras släppte jag henne lös på en åker. Jag gick före henne och sen satte jag mig ner på huk och hon kom till mig. Jag visade liksom stopp med handen och sa brr. Jag sprang lite sakta och hon travade efter mig och jag litade verkligen på henne. Va inte rädd någonting att hon skulle springa iväg. Men den känslan asså, att bara kunna släppa sin häst öppet på en åker fullt av gräs och den fortfarande lyssnar på en. Den känslan va mäktig och jag fick till och med glädjetårar. Jag och Siesta har inte övat alls mycket på detta. Men bara man lär känna varandra riktigt ordentligt och litar på varandra så kanske det går. Jag tycker att det är helt fantastiskt. Nästa gång du är i stallet eller nått, tänk på vilken kontakt du har med din häst och vad du kan göra med den!
 

Kommentarer

Postat av: Marta

Publicerad 2013-01-15 15:32:51

Å vilken fin häst! :D

Postat av: Marta

Publicerad 2013-01-16 19:00:21

Hej! Nu är veckans blogg vinnarna uppe på min blogg. Kika in och se om det var just du som vann!
Kram! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-23 10:15:41

hej!
Kolla in våran nystartade blogg:
http://greatponnys.blogg.se/ :)

Postat av: Lollo

Publicerad 2013-01-27 20:23:05

Fin blogg!!
Kika gärna in på min: lovisamagnusson.blogg.se
Du får gärna följa mig på bloglovin så kan jag följa dig om du skulle vilja!
Ha en bra kväll!

Postat av: Lydia

Publicerad 2013-01-28 08:23:36

Fin blogg! Kika gärna in mig^^

Svar: Tack detsamma!
Ida & Ebba

Postat av: Sanna & Josefine ♥

Publicerad 2013-01-28 08:59:56

Fin blogg! :) Bloglovin-byte?

Kraam Sanna & Josefine

Svar: Tack detsamma! :)Visst, säg till när du följer oss så börjar vi följa er!

Kram Ida & Ebba
Ida & Ebba

Postat av: Kate

Publicerad 2013-01-28 10:36:17

Hej, hoppas du får en fortsatt bra dag ! Skulle vara kul om du ville kika in på min blogg och kanske lämna en kommentar efter dig, du måste inte men skulle vara kul. Kram ! <3

Postat av: Sanna & Josefine

Publicerad 2013-01-28 18:11:03

SV: Följer er nu! :)
Kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida & Ebba

Hej vi är 2 tjejer som heter Ida och Ebba. Vi är 12 år och kommer skriva om tankar, åsikter, mode och vårt intresse hästar. Det kommer också komma upp lite tävlingar. Hoppas ni gillar bloggen, ha det bra! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela