Nätmobbning

Publicerad 2013-01-07 14:18:00 i Tankar, Åsikter,

Hej!
Vi tänkte skriva lite om nätmobbning och våra tankar och åsikter kring det.
För några dagar sen såg vi en film som heter Cyberbully. Filmen handlade om en tjej som blev utsatt för grov nätmobbning. Vi ändrade helt uppfattning om hur det kan va. Det gick så långt att hon faktiskt tänkte ta självmord. Tycker ni borde se filmen! Det är sjukt hur man kan behandla folk på internet. Alla stora bloggarna får flera elaka kommentarer varje dag. Dom lär sig ignorera dom, men tänk på vad ni gör och vad ni skriver. Man kan inte behandla folk hur som helst. Tänk på hur du vill bli behandlad, behandla dom som du vill bli behandlad. Tänk på vad dom stora bloggarna gör, dom lägger ner flera timmar på sin blogg varje dag för oss läsare. Dom blir förebilder men får massa nedkränkande kommentarer. Tänk verkligen efter innan du trycker på skicka knappen. Skulle jag vilja få en sån här kommentar? Skulle jag vilja fortsätta blogga? Nätmobbning är nått som måste sluta, det kan verkligen gå för långt..
 
Trailern till cyberbully. 

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2013-01-07 16:59:20

Den filmen har jag sett. Nätmobbning är hemskt. Blev ju det 2011/början av 2012 och blev jätteledsen.

Svar: Filmen är ju sjukt bra för man lär sej förstå! :)
Ida & Ebba

Postat av: Lokbrá frá Hárlaugsstödum

Publicerad 2013-01-07 19:45:53

Det vore helt underbart om du ville kika in min video på min nya foderhäst och kanske lämna en liten kommentar om vad du tycker :D Finns högst upp i min blogg :D KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida & Ebba

Hej vi är 2 tjejer som heter Ida och Ebba. Vi är 12 år och kommer skriva om tankar, åsikter, mode och vårt intresse hästar. Det kommer också komma upp lite tävlingar. Hoppas ni gillar bloggen, ha det bra! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela